Днес реших да си сменя крушките и да си регулирам фаровете и открих че рефлектора съвсем свободно се движи. Свалих фара махнах стъклото и видях че са счупени сферичките които държат рефлектора към тялото на фара всякакви опити да ги залепя останаха неуспешни самата пластмаса може би от температурата е станала много крехка и се троши. Някои имал ли е подобен проблем и как се е справил точно сега фарове не ми се купуват решил съм да пробвам да направя нещо подобно на регилиращите планки от метал дано да се получи
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с регулировката на фаровете на 146 и решение
Collapse
X
-
Имах същия проблем , направих целите стойки метални с резба 5 mm и смених винта(той е като видия) с шпилка 5 mm. Винта се избива с удар от пластмасовите зъбчатки за ръчното регулиране.Шпилката се хваща за тях с 2 гайки от двете страни.Alfa Romeo 145 1.4i T.S. 16V 97god.
Comment
-
Първоначално публикувано от chicoнаистина работата с фаровете е много бъгава... След като ми смениха единия фар с "оргинален" в един сервиз, съм правил процедурата с свалянето на стъклата около 4-5 пъти, след първия път е лесно. Накрая си взех от Италианеца, ама и той стана за ремонт. Тая пласмаса на водачите не издържа въобще, след лепене с поксипол се счупи веднага след лепеното място
...
@Милен, как закрепи стойката за рефлектора?Alfa Romeo 145 1.4i T.S. 16V 97god.
Comment
-
@Милен, мерси за инфото, явно си си поиграл бая, аз неам тия нерви...
@BatVas, нагряване не е особено необходимо, става и да затоплиш целия фар на стайна температура. Много трябва да се внимава със стъклото на ментето, щото аз спуках едно така на финалаи си мисля, че ако се нагрее неравномерно ще се спраска. Със сигурност стъклата на Хела-та са много по-издръжливи на извращения. Просто требе много търпение и яко чоплене докато илезе на ментето силикона - на мен ми отне поне час да го изкопая. Тоя силикон (поне при мен) беше супер лепкав, като дъвка, и нема чистене... Пак повтарям, трябва да си супер внимателен със стъклото, после се лепи с какъвто и да е силикон (по възможност прозрачен де
)...
AR 145 QV '97
Comment
-
Абе хелата не издържа чак толкова на извращения - моята леко се срещна с бронята на едно Деу и сега рефлектора е здрав- ама ще сложа стъкло менте-стига да го махна от грозния турски рефлектор2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф
Comment
-
При мен и двата рефлектора се клатеха свободно във фаровете и сметнах, че не е нормално това. Свалих десния фар за да го разгледам по-обстойно, но причината се криеше зад стъклото. Чрез няколкоминутно нагряване със сешоар, успях да сваля стъклото на фара. И двата държача на рефлектора бяха счупени в ябълковидните съединения. Може би от високата температура пластмасата беше станала много крехка (фиг. 1).
Чрез винтове за дърво с диаметър на главата 10 мм (колкото е на самата сфера на ябълковидната част) и малко поксипол успях да получа здрав държач (фиг. 2).
Добре е винта да е с дължина не повече от 25 мм, за да не пречи в крайното положение. Сглобени ще изглеждат като на фиг. 3.
Ако нямате подобен винт,успешно може да го замените с пластмасов дюбел, който има същия диаметър на главата (фиг. 4).
След това сглобявате рефлектора и стъклото залепвате пак чрез нагряване. За всеки случай намажете малко силикон около стъклото за да не влиза вода във фара.
Операциите не са сложни и скъпи. Съгласете се, че малко сръчност и търпение си заслужават срещу 150 лв за 1 брой нов фар.
Comment
-
За тези,които все още не са си разглобили фара,предлагам много по-просто решение:взимате един болт около 4см дълъг с 2 гаики на него,заставате срещу стената на пуснати фарове.След като сте отворили капачката на лупите слагате болта с главата надолу,така че металната щипка,държаща крушката влиза в улея на болта.Горния край на болта(с 2-те гайки подпирате на пластмасовия корпус на фара и развъртате гаиката докато докарате желаната височина.Съжалявам че нямам фотоапарат,бих го снимал.Процедурара трае около 10 мин,без разглобяване на фара...е няма да ви работи копчето за реглаж,но няма да разглобявате....фарGTV с ново сърце и валчета.....много/100км.
Comment
-
Виж, това е умно решение. Доколкото разбирам ства въпрост не за болт, а винт - ф4 или ф5, с глава за обикновена отверка, за да може улея да се закачи на щипката. Въщност закрепва ли се в горния край или само се подпира и при сътресения на колата, няма ли да изпадне?
Comment
-
Първоначално публикувано от DetronВиж, това е умно решение. Доколкото разбирам ства въпрост не за болт, а винт - ф4 или ф5, с глава за обикновена отверка, за да може улея да се закачи на щипката. Въщност закрепва ли се в горния край или само се подпира и при сътресения на колата, няма ли да изпадне?
Укрепи го хубаво,натъпчи малко азбест около рефлектора и няма къде да ходи...GTV с ново сърце и валчета.....много/100км.
Comment
-
Първоначално публикувано от JKЗдравейте колеги, след прочетеното от вас по темата набрах смелост да разглобя фароавете си. След като ги отворих се получи тотална трагедия - толкова се е променила структурата на пластмасата, че единият от водачите почти се разпадна и няма възможност да се ремонтира по начина който много добре сте показали. Беше се отчупил и в задната част където е резбата. Отделно от това при изтриване на рефлектора с влажна кърпа започна да се лющи част от покритието му. Моля ви ако може някой да даде съвет какво би могло да се направи. В момента колата ми е без фарове и съм изпаднал в "задънена улица". Прочетох всичко което можах да намеря по темата, но неможах да намеря решение по моя проблем. Ще ви благодарен ако някой от вас бързо отговори.conductor de una Alfa 145 1.9 td наи сигурното място за една кола е на паркинга , но не за това са направени магистралите
Comment
-
рефлектора НИКОГА не се забърсва с парцал,а се мие с обезмаслител под струята на чешмата и НЕ СЕ ПИПА с ръка.
Ако фаровете ви са мътни и мръсни отвътре се процедира по същия начин,след което се изплаква с преварена или дейонизирана вода и се слага на топло да се изпари водата. Изплаква се с такава вода за да не се получат петънца от капчиците след като изсъхнат.
Aко се избърше се лющи,защото на нашите коли по принцип са си изгорели рефлекторите от годинките и малко им трябва.
Ако не са изгорели пък се драскат от парцала какъвто и да е той
Не може да се поправи,трябва ти друг фар и най-вероятно ще стане като при мен.....от 2 повредени фара ще сглобиш един здравAlfa Romeo 146 TI 97 FACELIFT
Comment
-
Здравейте колеги,
от доста време не съм бил активен във форума, но и това стана...
След като прочетох темата се реших да отворя фаровете, защото и аз от година карам с клюмнал ляв фар. Относно водачите предприех малко по-радикални промени, защото след като го свалих и видях как се рони тая пластмаса, реших, че няма да и се доверявам. Разтършувах се на терасата и с помощта на малко подръчни материали(ламаринки,алуминиеви тръбички,поксипол...) успях да направя някакви подобия на водачи...; Резултатът като цяло е много добър.Водачите станаха доста здрави,стабилни и си вършат работата чудесно....
Като инструменти ми бяха нужни комплект малки пилички, бормашина с малко свредло (2-3мм) и трионче .
Ето тук качих малко снимки с обяснение... ако случайно някой се реши да пробва или пък да доразвие идеята... http://mblast.hit.bg97'Alfa Romeo 145 1.6 BOXER - Sold Out
02' FIAT PALIO 1.2 Weekend
Accord i-ctdi 2.2 Executive
Comment
-
За JK: един приятел направи това: http://peugeotclub.info/forum/viewto...E8%F0%E0%ED%E5 - както е писал в темата - наистина са станали много добре рефлекторите и наистина си струва на цената на един стар фар да си направиш два практически нови!Alfa Romeo 145, 1.6i boxer - продадена
Alfa Romeo 164 Super, 2.0 TSPARK
Lancia Kappa 2.4 5.20
Comment
Comment